CILJ STUDIJSKOG PROGRAMA
Nastavni planovi i programi studija drugog ciklusa – master studija na Fakultetu za ekonomiju i menadžment koncipirani su tako da se studenti obrazuju da poslovno misle, da se testiraju i ohrabruju da blagovremeno prepoznaju šanse i prijetnje u poslovnom ambijentu, respektujući pri tome poslovnu etiku i društvenu odgovornost savremenih korporacija, kao i da efektivno i efikasno implementiraju planske odluke.
Studijski program master studija – Ekonomija i menadžment (60 ECTS) je namjenjen kandidatima sa završenim četvorogodišnjim studijima (240 ECTS) da se, na pristupačan način i od strane kompetentnih profesora, upoznaju sa prirodom i složenošću ekonomije, menadžmenta i finansija, dovoljno dobro obrazuju i testiraju svoje sposobnosti za efektivno i efikasno reagovanje na izazove koje generira savremeni privredni i društveni razvoj, te da uspješno vode svoju profesionalnu karijeru. Kao takav, uključuje portfolio relevantnih predmeta koji se izvode i uz ilustracije i/ili diskusije poslovnih slučajeva.
Realizacija nastavnog plana podrazumijeva saradnju sa relevantnim univerzitetima u zemlji i inostranstvu, angažovanje uglednog nastavnog osoblja, interaktivan rad sa studentima, analizu poslovnih slučaja, istraživanje, odnosno savremene metode izvođenja nastave.
Ishod procesa učenja
Ovaj studijski program omogućava studentu znanja iz metodologije naučno-istraživačkog rada, makroekonomske analize i korporativnog upravljanja. Pored toga, studentima je omogućeno da u zavisnosti od svog polja interesovanja izaberu četiri izborna predmeta, sa liste izbornih predmeta koji su grupisani u tri (3) opcione grupe predmeta.
Po završetku ovog studijskog programa student je osposobljen da obavlja poslove iz oblasti ekonomije, menadžmenta, marketinga i finansija, te da razumije ekonomsko, socio-kulturno, tehnološko i geopolitičko okruženje što je preduslov za donošenje relevantnih odluka.
Na kraju ovog programa student je osposobljen da, u zavisnosti od opcione grupe predmeta, prati i razumije makroekonomska i mikroekonomska kretanja i pojava kao i koncepte, tehnike i alate koji se koriste u nacionalnoj i međunarodnoj ekonomiji sa kompetencijama u oblastima:
- ekonomske teorije (savremene ekonomske teorije, metodološki postupci, ekonomske analize),
- makroekonomije (makroekonomski agregati, makroekonomski modeli, makroekonomska analiza, ekonomski rast i razvoj),
- mikroekonomije (funkcionisanje tržišta roba i usluga, tržišta rada i tržišta kapitala, obrazovanje cijena u tržišnim privredama i određenim tržišnim strukturama, poslovno ponašanje preduzeća u određenim tržišnim strukturama),
- ekonomske politike i ekonomskog sistema (institucije tržišne privrede, instrumenti i načini za kreiranje ekonomske politike, i dr.),
- marketinga i upravljanja odnosima sa kupcima,
- strateškog planiranja i menadžmenta, poslove organizovanja strukture i procesa, poslove strateškog upravljanja ljudskim resursima, poslove mjerenja performansi preduzeća, preduzetničke poslove,
- poslove korporativnog upravljanja,
- poslove vezane za rad na berzi, finansijskim tržištima, u bankama u okviru odeljenja finansijskog posredovanja na finansijskim tržištima,
- u drugim organizacijama koje predstavljaju finansijske posrednike, kao što su osiguravajuća društva, penzioni fondovi, investicioni fondovi, brokerskim i dilerskim kućama, poslovima iz oblasti računovodstva i revizije i dr.
Master akademske studije na Fakultetu za ekonomiju i menadžment imaju 60 ECTS i traju jednu godinu. Predmeti studijskih programa nose 48 ECTS, a završni – master rad 12 ECTS. Studijski program nudi sva neophodna znanja i akademske vještine potrebne stručnjacima različitih profila na nivou master akademskih studija.
Naziv studijskog programa
Ekonomija i menadžment – 60 ECTS
Na Fakultetu za ekonomiju i menadžment realizuje se licencirani studijski program master akademskih studija – Ekonomija i menadžment.
Na jednogodišnje studije drugog ciklusa, pravo upisa imaju kandidati sa završenim četvorogodišnjim dodiplomskim studijom ili sa stečenih 240 ECTS poena.
Stručni akademski naziv
Odbranom završnog rada kandidat stiče zvanje Master ekonomije.
NASTAVNI PLAN
SEMESTAR I |
FOND |
BOD. |
SEMESTAR II |
FOND |
BOD. |
METODOLOGIJA ISTRAŽˇIVANJA |
3+2 |
6 |
KORPORATIVNO UPRAVLJANJE |
3+3 |
7 |
MAKROEKONOMSKA ANALIZA |
3+2 |
8 |
IZBORNI PREDMET 3 |
4+3 |
7 |
IZBORNI PREDMET 1 |
3+2 |
8 |
IZBORNI PREDMET 4 |
4+3 |
7 |
IZBORNI PREDMET 2 |
3+2 |
8 |
ZAVRŠNI RAD |
|
9 |
UKUPNO |
30 |
UKUPNO |
30 |
LISTA IZBORNIH PREDMETA
|
|||
SEMESTAR |
PREDMET |
NAZIV PREDMETA |
FOND |
I |
IZBORNI PREDMET 1 IZBORNI PREDMET 2 |
1. KORPORATIVNA STRATEGIJA 2. MEĐUNARODNA EKONOMIJA 3. OPOREZIVANJE DOHOTKA 4. STRATEGIJSKI MARKETING |
3+2 3+2 3+2 3+2 |
|
|||
II |
IZBORNI PREDMET 3 IZBORNI PREDMET 4 |
1. EKONOMSKA DIPLOMATIJA 2. KOMPARATIVNE PORESKE STRUKTURE 3. MEĐUNARODNA TRGOVINA I TRGOVINSKA POLITIKA 4. OPERACIONA ISTRAŽIVANJA |
4+3 4+3 4+3 4+3 |
|
|
|
|